Aktuality

Hodnotící komise vybrala zhotovitele rekonstrukce Negrelliho viaduktu

2. března 2017 | Tisková zpráva
Hodnotící komise vybrala zhotovitele rekonstrukce Negrelliho viaduktu

Hodnotící komise po posouzení kvalifikace vyhodnotily všechny podané nabídky, žádný z uchazečů nebyl vyloučen, a vybraly vítězné nabídky na realizaci významných stavebních akcí pražského železničního uzlu, a to konkrétně pro optimalizaci traťového úseku Praha-Hostivař – Praha hl. n. a rekonstrukci Negrelliho viaduktu.

V případě první uvedené stavby „Optimalizace traťového úseku Praha-Hostivař – Praha hl. n., II. část – Praha Hostivař – Praha hl.n.“ zvítězilo sdružení firem Metrostav a.s., Swietelsky Rail CZ s.r.o. a SMP CZ, a.s. s nabídkovou cenou 3,487 miliardy korun bez DPH. Soutěže se zúčastnilo celkem 6 firem, v pořadí na druhém místě skončilo sdružení firem EUROVIA CS, a.s., STRABAG Rail, a.s. a GJW Praha spol. s r.o. (nabídková cena 3,680 miliardy korun bez DPH). Předpokládaná hodnota zakázky činila 3 608 413 000,- Kč bez DPH.

O rekonstrukci Negrelliho viaduktu projevili zájem celkem tři uchazeči. Hodnotící komise vybrala jako vítěze sdružení firem HOCHTIEF CZ a.s., STRABAG Rail a.s. a AVERS, spol. s r.o. s nabídkovou cenou 1,046 miliardy korun bez DPH. O zakázku se na druhém místě ucházelo uskupení Metrostav a.s., EUROVIA CS, a.s. a SMP CZ, a.s. s cenou 1,187 miliardy korun bez DPH.  Předpokládaná hodnota zakázky činila 1 194 611 000,- Kč bez DPH.

Pokud proti rozhodnutí o výběru nejvhodnějších nabídek nebudou podány námitky, předpokládá zadavatel přibližně do 3 týdnů uzavření smluv o dílo.

Tisková zpráva | SŽDC
Hodnotící komise vybrala zhotovitele rekonstrukce Negrelliho viaduktu

Negrelliho viadukt spojuje minulost s budoucností

18. července 2017 | Deník
Táhne se od Masarykova nádraží kolem Florence přes Karlín a Štvanický ostrov až na protilehlou stranu Vltavy, kde začínají Holešovice, respektive Bubny. V době vzniku byl velkolepým stavitelským dílem a dodnes je držitelem řady rekordů. Víc než kilometr dlouhý Negrelliho viadukt sloužil jako železniční most od svého otevření v polovině 19. století. Toto úterý začala jeho náročná rekonstrukce.
Hodnotící komise vybrala zhotovitele rekonstrukce Negrelliho viaduktu

Jako metro. Z Veleslavína do Dejvic bude dráha pod zemí

27. června 2017 | Metro
Pod šestkou se bude opět vrtat a kopat. Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Zastupitelé uložili Institutu plánování a rozvoje upravit Zásady územního rozvoje tak, aby železniční úsek mohl vést v tunelu. Tunelové řešení je zásadní podmínkou Prahy 6.