Aktuality

Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

19. července 2018 | idnes.cz
Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

Příprava na stavbu železnice na Letiště Václava Havla pokročila. Správa železniční dopravní cesty ve veřejné soutěži vybrala firmy Metroprojekt Praha a Sudop Praha, které uspěly se společnou nabídkou 64 milionů korun na podobu tunelů mezi pražským Výstavištěm v Holešovicích a Veleslavínem.

Odkaz na článek   

Železniční spojení na pražské letiště rozdělila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) na šest částí. Vyjma úseku od Výstaviště ke Stromovce, povedou koleje pod povrchem.

„Po stavební stránce bude nejsložitější stavba mezi nově vybudovanou zastávkou Praha-Výstaviště a stanicí Praha-Veleslavín. Vlaky zde pojedou téměř výhradně pod zemí, jen v krátkém úseku od Výstaviště přes Stromovku bude trať trasována po povrchu,“ uvedl k projektu náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb.

Z okraje Stromovky vlaky pojedou do zahloubené zastávky v Dejvicích, která bude přesunuta blíže zastávce metra Hradčanská. Projektanti Metroprojekt Praha a Sudop Praha začnou nyní řešit podobu trati.

Průběh tendru narušilo šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, který se soutěží začal zabývat na podnět Centra pro efektivní dopravu. Úřad nakonec schválil postup SŽDC jako nezávadný (o napadení tendru více zde).

Studie proveditelnosti železničního spojení byla schválena před třemi lety, nyní SŽDC studii aktualizuje. Výstavba by měla podle železničářů začít v roce 2024 a měla by trvat do prosince 2028.

SŽDC se také zabývá provozem vlaků v blízkosti Fyzikálního ústavu v Cukrovarnické ulici. Zde hrozí, že by projíždějící vlaky ovlivnily fungování přístrojů, které jsou citlivé na vibrace (o problému jsme psali zde).

„Této záležitosti a jejímu řešení se na SŽDC intenzivně věnujeme od počátku přípravy a budeme se jí i nadále zabývat v rámci navazujících projektových prací,“ dodal Nejezchleb.

Projekt byl dříve označován jako rychlodráha, ale už nyní je jasné, že na začátku provozu budou trať využívat standardní elektrické soupravy.

idnes.cz | Roman Šafhauser
Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

Příprava rychlodráhy na letiště vstoupila do další fáze, SŽDC požádala o územní rozhodnutí

30. listopadu 2018 | e15.cz
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) požádala o územní rozhodnutí na třech úsecích chystané modernizace železnice mezi Prahou a Kladnem s připojením na ruzyňské letiště. Rekonstrukce celé trati by měla stát zhruba 31 miliard korun.
Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

Železniční spojení Praha – Letiště – Kladno

29. listopadu 2018 | Silnice a železnice
Při pohledu na současnou železniční síť v okolí Prahy je zřejmá disproporce mezi severozápadním sektorem a zbývajícím územím. Zatímco od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od největšího města středočeského kraje Kladna a jeho okolí pouze tratě jednokolejné, neelektrizované. Zatímco na výše uvedených dvoukolejných tratích trvale roste počet přepravených cestujících, trať ze severozápadního regionu, ačkoli má velké předpoklady k růstu, zůstává vzhledem k zastaralé infrastruktuře s prakticky vyčerpanou kapacitou dráhy ve stagnaci.