Aktuality

První architektonická soutěž na podobu nádraží. Průkopníkem je Veleslavín

11. února 2019 | prazsky.denik.cz
První architektonická soutěž na podobu nádraží. Průkopníkem je Veleslavín

Správa železniční dopravní cesty poprvé sáhla při plánování nádraží k mezinárodní architektonické soutěži. Z té by měla vzejít nová podoba nádraží v Praze na Veleslavíně, které je součástí chystané tratě na Letiště Václava Havla. Soutěž si vyžádalo hlavní město.

Odkaz na článek   

„Lze konstatovat, že v takovém rozsahu jde o první veřejnou mezinárodní architektonickou soutěž,“ uvedla mluvčí SŽDC Radka Pistoriusová. Od soutěže a vítězného návrhu správa železnic očekává skloubení dostatečných provozních parametrů s urbanistickým pohledem na dané území.

„Prosadili jsme – a díky patří Správě železniční dopravní cesty – historicky první vypsání architektonické soutěže na podobu stanice nádraží Veleslavín včetně libreta na všechny další zastávky na trati z Masarykova nádraží na Letiště Václava Havla,“ doplnil náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

SŽDC vyhlásila architektonickou soutěž v rámci zpracování projektu tratě z Veleslavína na letiště. Celá trať by se měla za Stromovkou zanořit do tunelu a na Veleslavíně vynořit. Dál na letiště bude pokračovat na povrchu. Další architektonické soutěže SŽDC zatím nechystá, nejprve chce vyhodnotit zkušenosti z té první.

prazsky.denik.cz | Jan Šindelář
První architektonická soutěž na podobu nádraží. Průkopníkem je Veleslavín

Vlak jako metro. Na pražské letiště se pojede o 10 minut rychleji

14. května 2019 | Mladá fronta DNES
Vlakem nebo metrem na pražské letiště? Zatímco Pražáci by raději pro chybějící spojení do centra města preferovali metro, přespolní v průzkumech obvykle volí vlak. Podle nově dokončených aktualizací studií proveditelnosti ale tento dlouholetý spor ztrácí smysl. Vlaky z pražského letiště stejně pojedou větší část trasy pod zemí a ani při přestupu na metro cestující denní světlo nezahlédnou.
První architektonická soutěž na podobu nádraží. Průkopníkem je Veleslavín

Obří jeřáb nasadil na karlínský Negrelliho viadukt mostní konstrukci. Váží 169 tun

8. května 2019 | ČTK
Stavaři ve středu večer usadili s pomocí obřího jeřábu na Negrelliho viadukt v pražském Karlíně novou ocelovou konstrukci. Největší kolový jeřáb v Česku měl konstrukci, vážící 169 tun, zvedat už odpoledne, protáhly se ale přípravné práce.