Aktuality

Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

13. října 2017 | E15
Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

Vlaky směřující v budoucnu z Masarykova nádraží na pražské letiště a do Kladna budou projíždět tunely, na které právě vyhlásila soutěž Správa železniční dopravní cesty.

Projektant nového železničního spojení mezi Výstavištěm a Veleslavínem, které má podle odhadu vyjít na více než deset miliard korun, bude muset mimo jiné vyřešit problém vibrací způsobených průjezdem vlaku, které by mohly působit potíže přístrojům Fyzikálního ústavu Akademie věd. Ten sídlí nad plánovanou trasou. Hodnotu zakázky projekčních prací odhadla SŽDC na 68 milionů korun.
„Přesný průběh trasy bude upraven podle výsledků geotechnického průzkumu,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle ní by stavba, která nahradí současnou jednokolejnou trať, měla získat platné územní rozhodnutí na konci roku 2020.
O zhruba tři roky by měla vést část trasy od Veleslavína přes Střešovice do Dejvic, kde vznikne nová podpovrchová zastávka. Zbytek trasy přes Stromovku na Výstaviště povede po povrchu.
Celá stavba trati na letiště a do Kladna, dříve označovaná jako rychlodráha, je rozdělena na sedm dílčích akcí. později pak SŽDC očekává vydání stavebního povolení a samotnou výstavbu mezi roky 2024 až 2028. Dvěma jednokolejnými tunely

E15 | ČTK
Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

13. října 2017 | E15
Vlaky směřující v budoucnu z Masarykova nádraží na pražské letiště a do Kladna budou projíždět tunely, na které právě vyhlásila soutěž Správa železniční dopravní cesty.
Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

Rychlé tratě nebrzdíme. Chceme v Česku 350 km/h, tvrdí šéf železniční sítě

15. srpna 2017 | lidovky.cz
Francouzům můžeme závidět, z Paříže jsou u moře vlakem za pár hodin. V Česku jsou vysokorychlostní tratě, na nichž by mohly soupravy „létat“ až 350 kilometrů v hodině, zatím hlavně vizí a ne zrovna blízkou budoucnosti. První trasa – nejspíše mezi Prahou a Drážďany – by podle šéfa SŽDC Pavla Surého mohla v ideálním případě stát v roce 2028.