Aktuality

Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

13. října 2017 | E15
Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

Vlaky směřující v budoucnu z Masarykova nádraží na pražské letiště a do Kladna budou projíždět tunely, na které právě vyhlásila soutěž Správa železniční dopravní cesty.

Projektant nového železničního spojení mezi Výstavištěm a Veleslavínem, které má podle odhadu vyjít na více než deset miliard korun, bude muset mimo jiné vyřešit problém vibrací způsobených průjezdem vlaku, které by mohly působit potíže přístrojům Fyzikálního ústavu Akademie věd. Ten sídlí nad plánovanou trasou. Hodnotu zakázky projekčních prací odhadla SŽDC na 68 milionů korun.
„Přesný průběh trasy bude upraven podle výsledků geotechnického průzkumu,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle ní by stavba, která nahradí současnou jednokolejnou trať, měla získat platné územní rozhodnutí na konci roku 2020.
O zhruba tři roky by měla vést část trasy od Veleslavína přes Střešovice do Dejvic, kde vznikne nová podpovrchová zastávka. Zbytek trasy přes Stromovku na Výstaviště povede po povrchu.
Celá stavba trati na letiště a do Kladna, dříve označovaná jako rychlodráha, je rozdělena na sedm dílčích akcí. později pak SŽDC očekává vydání stavebního povolení a samotnou výstavbu mezi roky 2024 až 2028. Dvěma jednokolejnými tunely

E15 | ČTK
Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

Příprava rychlodráhy na letiště vstoupila do další fáze, SŽDC požádala o územní rozhodnutí

30. listopadu 2018 | e15.cz
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) požádala o územní rozhodnutí na třech úsecích chystané modernizace železnice mezi Prahou a Kladnem s připojením na ruzyňské letiště. Rekonstrukce celé trati by měla stát zhruba 31 miliard korun.
Správa železnic hledá projektanta střešovických tunelů

Železniční spojení Praha – Letiště – Kladno

29. listopadu 2018 | Silnice a železnice
Při pohledu na současnou železniční síť v okolí Prahy je zřejmá disproporce mezi severozápadním sektorem a zbývajícím územím. Zatímco od Kralup nad Vltavou, Nymburka, Kolína, Benešova a Berouna vedou do centra dvoukolejné elektrizované tratě, ve směru od největšího města středočeského kraje Kladna a jeho okolí pouze tratě jednokolejné, neelektrizované. Zatímco na výše uvedených dvoukolejných tratích trvale roste počet přepravených cestujících, trať ze severozápadního regionu, ačkoli má velké předpoklady k růstu, zůstává vzhledem k zastaralé infrastruktuře s prakticky vyčerpanou kapacitou dráhy ve stagnaci.