Přínosy

Před modernizací

Před modernizací

  • Letiště bez kolejové dopravy
  • Buď nepohodlná (přecpaný autobus), nebo drahá (taxi) cesta na letiště
  • Nedostatečná kapacita hromadné dopravy mezi Prahou a letištěm
  • Pomalá cesta hromadnou dopravou na letiště (průměrná rychlost – tramvaj: 18,5 km/h, autobus: 26 km/h, metro: 35,5 km/h)
  • Nespolehlivá cesta z centra Prahy na letiště (dojezdová doba podle provozu na silnicích)
  • Jednokolejná, neelektrifikovaná trať Praha-Kladno
  • Nebezpečná úrovňová křížení trati se silničními komunikacemi
  • Největší středočeská aglomerace Kladno bez kvalitní dopravní infrastruktury
  • Městské části Prahy 6 a 7 a obce na Kladensku čekají na impuls k rozvoji
  • Dopravní kolaps v Praze 6 kvůli dojíždějícím středočeským řidičům
  • Nedostatek parkovacích míst podél trati

Po modernizaci

Po modernizaci

  • Letiště napojené na železnici, optimalizace napojení na pražskou MHD
  • Komfortní a zároveň cenově dostupná cesta na letiště
  • Kapacitní a dostatečně frekventovaná hromadná doprava mezi Prahou a letištěm (až 6 párů vlaků za hodinu)
  • Nejrychlejší cesta hromadnou dopravou na letiště (návrhová rychlost: 80 km/h)
  • Spolehlivá cesta z centra Prahy na letiště za 27 minut
  • Dvoukolejná, elektrifikovaná trať Praha-Kladno
  • Alternativní řešení některých stávajících úrovňových křížení podstatně zvýší bezpečnost železničního provozu a prostupnost dotčeným územím
  • Největší středočeská aglomerace Kladno spojena s Prahou moderní železniční tratí
  • Zvýšený potenciál pro urbanistický rozvoj městských částí Prahy 6 a 7 a obcí na Kladensku
  • Středočeští řidiči přesedli do vlaků, Praha 6 už je zase průjezdná
  • Návaznost železniční trati na parkoviště typu P+R

V čem je železnice lepší než metro

  • rychlost
  • kapacita
  • lepší dopravní obslužnost i pro Kladno
  • možnost napojení na vysokorychlostní železnici
  • komfort (víc míst k sezení, 1. třída, uskladnění zavazadel)
  • méně stanic a zastávek
  • výstavbu metra by musela financovat Praha
  • metro by bylo vzhledem k odbočení trasy na Motol investičně příliš náročné

investor

SŽDC SFDI EU

partneři projektu

Praha Středočeský kraj Kladno Praha 6 Praha 7 Letiště Václava Havla České dráhy DPP Ropid