Aktuality

Modernizace Negrelliho viaduktu má za sebou třetinu prací

Modernizace Negrelliho viaduktu má za sebou třetinu prací

24. srpna 2018 | SŽDC

Oprava Negrelliho viaduktu v centru Prahy vstupuje do další fáze. Začnou práce v řečišti Vltavy mezi bubenským nábřežím a Štvanicí, a to uvnitř štětových jímek i na lešení umístěném na nich. V srpnu se dokončí speciální zakládání na tryskové injektáži a kotvení ubourávané podpěry pod hradlem v Křižíkově ulici.

Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

19. července 2018 | idnes.cz

Příprava na stavbu železnice na Letiště Václava Havla pokročila. Správa železniční dopravní cesty ve veřejné soutěži vybrala firmy Metroprojekt Praha a Sudop Praha, které uspěly se společnou nabídkou 64 milionů korun na podobu tunelů mezi pražským Výstavištěm v Holešovicích a Veleslavínem.

Projektanti začnou řešit podobu trati mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem

Projektanti začnou řešit podobu trati mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem

18. července 2018 | SŽDC

Příprava výstavby železničního spojení na Letiště Václava Havla opět pokročila. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala zhotovitele Záměru projektu a Dokumentace pro územní řízení modernizace klíčového úseku mezi pražským Výstavištěm a stanicí Praha-Veleslavín. Vítězem výběrového řízení se staly společnosti METROPROJEKT Praha a SUDOP PRAHA s nabídkovou cenou 64 milionů Kč. Stejný stupeň dokumentace se nyní zpracovává i pro další stavby v rámci tohoto strategického železničního projektu.

Rychlé tratě nebrzdíme. Chceme v Česku 350 km/h, tvrdí šéf železniční sítě

Rychlé tratě nebrzdíme. Chceme v Česku 350 km/h, tvrdí šéf železniční sítě

15. srpna 2017 | lidovky.cz

Francouzům můžeme závidět, z Paříže jsou u moře vlakem za pár hodin. V Česku jsou vysokorychlostní tratě, na nichž by mohly soupravy „létat“ až 350 kilometrů v hodině, zatím hlavně vizí a ne zrovna blízkou budoucnosti. První trasa – nejspíše mezi Prahou a Drážďany – by podle šéfa SŽDC Pavla Surého mohla v ideálním případě stát v roce 2028.