Aktuality

Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

Plánovaný tunel mezi Výstavištěm a Veleslavínem dostane konkrétní podobu

19. července 2018 | idnes.cz

Příprava na stavbu železnice na Letiště Václava Havla pokročila. Správa železniční dopravní cesty ve veřejné soutěži vybrala firmy Metroprojekt Praha a Sudop Praha, které uspěly se společnou nabídkou 64 milionů korun na podobu tunelů mezi pražským Výstavištěm v Holešovicích a Veleslavínem.

Projektanti začnou řešit podobu trati mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem

Projektanti začnou řešit podobu trati mezi pražským Výstavištěm a Veleslavínem

18. července 2018 | SŽDC

Příprava výstavby železničního spojení na Letiště Václava Havla opět pokročila. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybrala zhotovitele Záměru projektu a Dokumentace pro územní řízení modernizace klíčového úseku mezi pražským Výstavištěm a stanicí Praha-Veleslavín. Vítězem výběrového řízení se staly společnosti METROPROJEKT Praha a SUDOP PRAHA s nabídkovou cenou 64 milionů Kč. Stejný stupeň dokumentace se nyní zpracovává i pro další stavby v rámci tohoto strategického železničního projektu.

Rychlé tratě nebrzdíme. Chceme v Česku 350 km/h, tvrdí šéf železniční sítě

Rychlé tratě nebrzdíme. Chceme v Česku 350 km/h, tvrdí šéf železniční sítě

15. srpna 2017 | lidovky.cz

Francouzům můžeme závidět, z Paříže jsou u moře vlakem za pár hodin. V Česku jsou vysokorychlostní tratě, na nichž by mohly soupravy „létat“ až 350 kilometrů v hodině, zatím hlavně vizí a ne zrovna blízkou budoucnosti. První trasa – nejspíše mezi Prahou a Drážďany – by podle šéfa SŽDC Pavla Surého mohla v ideálním případě stát v roce 2028.

Negrelliho viadukt spojuje minulost s budoucností

Negrelliho viadukt spojuje minulost s budoucností

18. července 2017 | Deník

Táhne se od Masarykova nádraží kolem Florence přes Karlín a Štvanický ostrov až na protilehlou stranu Vltavy, kde začínají Holešovice, respektive Bubny. V době vzniku byl velkolepým stavitelským dílem a dodnes je držitelem řady rekordů. Víc než kilometr dlouhý Negrelliho viadukt sloužil jako železniční most od svého otevření v polovině 19. století. Toto úterý začala jeho náročná rekonstrukce.