Aktuality

Oprava Karlínského viaduktu začne v červenci

10. května 2017 | Pražský deník
Oprava Karlínského viaduktu začne v červenci

Dlouho očekávaná i odkládaná oprava Negrelliho viaduktu je za dveřmi. Právě most spojující Karlín a Bubny se má stát prvním viditelným krokem v rámci budování nového železničního spojení Prahy a Kladna s odbočkou na Letiště Václava Havla.

Sdružení vítězů tendru, Společnost Negrelliho viadukt, nyní začíná s přípravnými pracemi. Postupně vybuduje oplocení a zařízení staveniště.

Samotná rekonstrukce spojená s výlukou vlaků začne zřejmě 4. července.
Ukončení prací je plánováno do začátku roku 2020. „Vlaky ve směru od Kladna budou ukončeny ve speciálně zřízené zastávce v blízkosti stanice metra Vltavská.

Ostatní spoje budou přesměrovány,“ upozornil Illiaš cestující, že od léta budou vlaky jezdit jinam, než jsou zvyklí dnes.
„Smlouva je podepsaná a staveniště předané,“ řekl včera Deníku Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Zrovna jsem tam byl,“ potvrdil Deníku dopoledne mluvčí společnosti Hochtief Michal Talián.

Zakázku získalo ve výběrovém řízení sdružení firem Hochtief CZ, Strabag Rail a Avers.

Práce, u nichž zadávací dokumentace předpokládala hodnotu 1,195 miliardy korun bez DPH, nabídlo provést za cenu 1,046 miliardy bez daně.

Přemístění sportovišť

Negrelliho viadukt, který byl uveden do provozu 1. června 1850, čeká zcela zásadní oprava a modernizace. Rekonstrukce se dotkne i aktivit, které loni přinesly rozmanité programy v rámci Léta pod viaduktem.

„Práce začnou právě v místech, kde jsme měli naše akce,“ řekla Deníku za organizátory Yvette Vašourková. Aktivity se podle jejích slov přesunou na další místa v Karlíně.

Sportovní prvky přemístí většinou do Karlínských kasáren, oživení se dočká i ulička Za Poříčskou bránou. O tom, jak místo pod viaduktem využívat po rekonstrukci, jedná architektka Vašourková se SŽDC, magistrátem i s Institutem plánování a rozvoje hl. m.

Prahy. Představu má jasnou: parčík, bistra, řemeslné dílny i kanceláře pro drobné podnikatele.

Pražský deník | Milan Holakovský
Oprava Karlínského viaduktu začne v červenci

Negrelliho viadukt spojuje minulost s budoucností

18. července 2017 | Deník
Táhne se od Masarykova nádraží kolem Florence přes Karlín a Štvanický ostrov až na protilehlou stranu Vltavy, kde začínají Holešovice, respektive Bubny. V době vzniku byl velkolepým stavitelským dílem a dodnes je držitelem řady rekordů. Víc než kilometr dlouhý Negrelliho viadukt sloužil jako železniční most od svého otevření v polovině 19. století. Toto úterý začala jeho náročná rekonstrukce.
Oprava Karlínského viaduktu začne v červenci

Jako metro. Z Veleslavína do Dejvic bude dráha pod zemí

27. června 2017 | Metro
Pod šestkou se bude opět vrtat a kopat. Hlavní město souhlasilo s návrhem na zahloubení železnice v úseku mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Železnice na Letiště Václava Havla nejspíš povede dvěma jednokolejnými tunely pod pražskými Střešovicemi. Zastupitelé uložili Institutu plánování a rozvoje upravit Zásady územního rozvoje tak, aby železniční úsek mohl vést v tunelu. Tunelové řešení je zásadní podmínkou Prahy 6.