SZDC
  • Facebook

Galerie

Současná podoba trati Praha-Kladno (zima 2016/2017)

V současné době spojuje Prahu s největším středočeským městem Kladnem jednokolejná neelektrifikovaná trať, která nesplňuje požadavky na moderní kapacitní železniční dopravu. Modernizovaná trať z Masarykova nádraží do Kladna by měla být v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná, ve špičce tak na ni bude možné vypravit až 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu.

Praha-Bubny

Praha-Bubny

Praha-Dejvice

Praha-Dejvice

Praha-Veleslavín

Praha-Veleslavín

Praha-Ruzyně

Praha-Ruzyně

Hostivice

Hostivice

Jeneč

Jeneč

Pavlov

Pavlov

Unhošť

Unhošť

Kladno-město

Kladno-město

Kladno-Ostrovec

Kladno-Ostrovec

Vizualizace projektu

Aktuální vizualizace k jednotlivým dílčím stavbám projektu Modernizace trati Praha-Kladno s připojením Letiště Václava Havla zpracovávají příslušní dodavatelé projektových dokumentací.

Hostivice

Hostivice

Kladno

Kladno

Negrelliho viadukt

Negrelliho viadukt
Vzhledová řešení, zákresy do fotografie. Vizualizace jsou součástí projektu Rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Zdroj: Sudop Praha

Praha-Masarykovo nádraží

Praha-Masarykovo nádraží

Praha-Veleslavín (vítězný návrh architektonické soutěže)

Praha-Veleslavín (vítězný návrh architektonické soutěže)

Praha-Výstaviště - Praha-Veleslavín

Praha-Výstaviště - Praha-Veleslavín

Studie zaokruhování železničního spojení Letiště Václava Havla

Studie zaokruhování železničního spojení Letiště Václava Havla

Praha-Výstaviště

Praha-Výstaviště
Zákresy do fotografií, vizualizace (Dukelských hrdinů, Strojnická, Praha-Výstaviště). Zdroj: Metroprojekt Praha

Praha-Liboc

Praha-Liboc
Výkresy architektonického řešení zastávky Praha-Liboc (3D náhled k situaci stavby). Vizualizace jsou součástí projektu Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Letiště Václava Havla (včetně). Zdroj: Metroprojekt Praha

Praha-Ruzyně

Praha-Ruzyně
Výkresy architektonického řešení železniční stanice Praha-Ruzyně (3D náhled). Vizualizace jsou součástí projektu Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Letiště Václava Havla (včetně). Zdroj: Metroprojekt Praha

Praha-Dlouhá Míle

Praha-Dlouhá Míle
Výkres architektonického řešení zastávky Praha-Dlouhá Míle (3D náhled). Vizualizace jsou součástí projektu Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Letiště Václava Havla (včetně).

Letiště Václava Havla

Letiště Václava Havla
Výkresy architektonického řešení železniční stanice Praha - Letiště Václava Havla (3D model k situaci stavby). Vizualizace jsou součástí projektu Modernizace a novostavba trati Praha-Veleslavín (včetně) – Praha-Letiště Václava Havla (včetně). Zdroj: Metroprojekt

Kladno-město

Kladno-město
Výkresy architektonického řešení železniční stanice Kladno-město. Vizualizace jsou součástí projektu Modernizace trati Kladno (včetně) - Kladno-Ostrovec (včetně). Zdroj: Metroprojekt Praha

Kladno-Ostrovec

Kladno-Ostrovec
Výkresy architektonického řešení železniční stanice Kladno-Ostrovec. Vizualizace jsou součástí projektu Modernizace trati Kladno (včetně) - Kladno-Ostrovec (včetně). Zdroj: Metroprojekt Praha (Kotas & Partners)

Evropská letiště s napojením na železnici

Na železnici je napojena převážná většina významných evropských letišť. Pro velikány typu Heathrow či Charles de Gaulle je to nezbytnost. Koleje ovšem vedou i na daleko menší letiště u Birminghamu, Varšavy, a dokonce třeba i Vilniusu. Kdy vstoupí do této elitní společnosti i Praha?

Amsterdam Schiphol Airport

Amsterdam Schiphol Airport
Mezinárodní letiště Schiphol v Amsterdamu každoročně přepraví 58,2 milionů cestujících. Železnice vede přímo k terminálům už od roku 1986. Cesta vlakem z centra Amsterdamu na letiště dnes zabere cca 10 minut.

Barcelona International Airport

Barcelona International Airport
Letiště El Prat v Barceloně má luxusní dopravní spojení s městem. Železnici zde Katalánci otevřeli už v roce 1975. Cesta vlakem RENFE do centra dnes zabere 19 minut. Letiště přepraví každoročně 39,7 milionů cestujících.

Brussels Airport

Brussels Airport
Zaventem je v rámci kontinentální Evropy nejstarším letištěm s přímým železničním napojením. Belgičané vybudovali železnici k tomuto důležitému uzlu mezinárodní dopravy již v roce 1955. V současnosti letiště ročně obslouží 23,5 milionů cestujících a doprava do města je mimořádně příjemná právě vlakem. Soupravy Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen zvládnou cestu do centra za pouhých 17 minut.

Charles de Gaulle International Airport

Charles de Gaulle International Airport
Největší pařížské letiště pojmenované po nejvýznamnějším prezidentovi ročně přepraví 65,7 milionů lidí. Rušnější už je v Evropě jen londýnské Heathrow. Letiště Charlese de Gaulla má železniční spojení s Paříží již od roku 1976. Vlakům RER a CDG trvá cesta z letiště do centra 30 minut.

Düsseldorf International Airport

Düsseldorf International Airport
Letiště v německém Düsseldorfu přepraví ročně 22,5 milionů cestujících. Jejich cesta do města je velice komfortní, protože k dispozici je železnice, která je doveze do centra za pouhých 12 minut. Jde přitom o druhé nejstarší železniční napojení letiště v Německu - dráha byla vybudována již v roce 1975.

Frankfurt am Main International Airport

Frankfurt am Main International Airport
Letiště ve Frankfurtu nad Mohanem je s roční přepravou 60,9 milionů pasažérů 3. nejrušnějším v Evropě a nejrušnější v Německu. Železnici sem zavedli už v roce 1972 a tehdy vznikla vůbec první železniční stanice v Německu s bezprostředním napojením na letištní terminál. Vlakem do centra Frankfurtu se z letiště dostanete pohodlně za pouhých 10 minut.

London Heathrow Airport

London Heathrow Airport
Evropský král letišť s roční přepravou 75 milionů cestujících by se bez železnice neobešel. Přesto byla vybudována poměrně pozdě - až v roce 1998. Díky Heathrow Express dnes trvá cesta do centra Londýna jen 15 minut.

Oslo Gardermoen Airport

Oslo Gardermoen Airport
Mezinárodní letiště v Oslu je napojeno na železnici od roku 1998. Cesta vlakem z letiště do centra města dnes trvá 19 minut. Gardermoen je s roční přepravou 24,7 milionů pasažérů 2. nejrušnějším skandinávským letištěm.

Zürich Airport

Zürich Airport
Mezinárodní letiště v Curychu je považováno za místo s nejlepší dopravní obslužností ve Švýcarsku. Významně k tomu přispívá železnice, která sem vede už od roku 1980. Železniční stanice se nachází přímo pod letištním terminálem. Cesta vlakem z letiště do centra Curychu trvá 10 minut.

Realizace

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu

Kolony u Letiště Václava Havla

Kolony u Letiště Václava Havla
Na Letiště Václava Havla vede jediná cesta - po silnici. Stačí banální nehoda nebo pravidelná údržba komunikace a doprava se zkomplikuje takovým způsobem, že nestihnete odlet nebo schůzku v centru města. Takhle vypadaly ulice Aviatická a Lipská během opravy na podzim 2016.

Parkoviště P+R

Parkoviště P+R
Přehledová mapa P+R parkovišť

EU-MD-SFDI
Partneři

Praha Stredocesky kraj Kladno Praha 6 Praha 7 Letiště ČD DP Ropid

Zřízení webových stránek je spolufinancováno Evropskou unií z rozpočtu TEN-T.

Partneři

Praha Stredocesky kraj Kladno
Praha 6 Praha 7 Letiště
ČD DP Ropid

Zřízení webových stránek je spolufinancováno Evropskou unií z rozpočtu TEN-T.

Copyright © 2019 Správa železnic